Promosi Oktober 2015

Promosi Oktober 2015

 

Shaklee baru je announce promosi bulan ni. Sofia rasa ianya sangatlah menarik.

 

Jom kita lihat satu per satu. 🙂

 

Clearance Sale Vitamin E – Beli 2 dapat diskaun 50%

 

144359658390717

Untuk lebih maklumat tentang Vitamin E – Klik SINI

 

GLA Complex – Beli 2 dapat diskaun 5%

OmegaGuard – Beli 2 dapat diskaun 5%

 

144359626412288

GLA Complex – Beli 6 dapat diskaun 7

OmegaGuard – Beli 6 dapat diskaun 7

144359594035731

Untuk lebih maklumat tentang GLA Complex – Klik SINI

Untuk lebih maklumat tentang OmegaGuard – Klik SINI

 

Kalau consume semua ni dapat apa? Vitamin E, GLA dan OmegaGuard boleh di kategorikan dalam Set Cantik dan juga Set Kesuburan. Tak perlu nak cerita banyak tentang yang nak cantik, tapi yang mempunyai masalah kesuburan tu (lelaki dan perempuan) sila-sila lah dapatkan ketiga-tiga produk ini bulan ni juga.

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Share Button

Ikhtiar Mengandung Dengan GLA – Testimoni

Ikhtiar Mengandung Dengan GLA

 

Asal ada je orang berjaya hamil, Sofia jadi happy sangat.

Ni ada dapat berita gembira daripada anak Shaklee Sofia yang baru register beberapa bulan lepas. Register pun sebab nak dapatkan vita-lea percuma. Hehehe asal nak beli GLA dan B-complex aje.

Tapi dia bakal menjadi ibu beberapa bulan lagi sebab dah disahkan hamil.

Itu dia penangan Shaklee dan rezeki yang Allah nak beri.

Alhamdulillah. Terima kasih kerana bagi Sofia tumpang gembira.  🙂

mengandung dengan GLA

Harga Bukan Ahli: GLA (60 softgel) RM97
Harga Ahli: SAVE 20% 🙂 Klik sini untuk cara jadi ahli.

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Share Button

Cara Kira Waktu Subur

Cara Kira Waktu Subur

Cara yang paling mudah untuk menentukan waktu subur anda ialah dengan mencatatkan tempoh kitaran haid anda. Kemudian lihatlah sebarang tanda perubahan hormon dan fizikal diri anda.

cara kira waktu subur

Catatkan tempoh kitaran haid anda

Anda akan mula melihat tanda-tanda kesuburan kira-kira lima (5) hari sebelum ovulasi. Ovulasi biasanya bermula di antara 12 hingga 14 hari sebelum anda datang haid. Ini adalah anggaran purata sahaja, oleh itu ia boleh berlaku dalam masa dua hari sebelum atau selepas itu.

Contohnya, katalah kitaran haid anda ialah 28 hari dan tetap. Kira hari pertama anda datang haid sebagai Hari Pertama. Waktu subur anda kemungkinan besarnya ialah di antara hari ke-12 dan ke-17.

Kalkulator ovulasi boleh digunakan untuk menentukan waktu subur

Namun ramai wanita yang mempunyai kitaran haid yang tidak tetap. Jika kitaran haid anda tidak tetap, ovulasi mungkin berlaku seminggu awal atau lewat dari satu bulan ke bulan seterusnya.

Mengira tarikh kesuburan menggunakan kitaran haid sahaja sebenarnya bukanlah cara yang sangat tepat. Oleh sebab itulah, pengenal pastian tanda-tanda fizikal kesuburan dapat membantu. Ini termasuk :

Perubahan pada mukus serviks

Mukus serviks ialah lendir yang anda lihat pada seluar dalam atau kertas tisu apabila anda membuang air kecil.

Perubahan pada mukus serviks dapat memberitahu bilakah anda sedang subur. Selepas haid anda habis, mukus serviks akan bertambah secara beransur-ansur dan berubah dari segi teksturnya.

Perubahan ini menandakan peningkatan tahap hormon estrogen dalam badan anda. Ia juga menunjukkan bahawa anda sudah hampir mengovulasi.

Anda paling subur apabila mukus serviks berwarna bening, licin dan anjal. Ia kelihatan seperti putih telur yang mentah. Mukus yang subur ini membantu mempercepatkan perjalanan sperma masuk ke dalam uterus. Ia membekalkan zat dan melindungi sperma apabila bergerak menuju tiub falopio untuk bertemu dengan telur anda.

Mukus Serviks

Mukus Serviks

Sakit pinggang

Sebanyak seperlima wanita dapat merasa aktiviti ovulasi, yang merangkumi sakit-sakit dari yang ringan kepada sakit tajam dan menusuk. Ada wanita yang menggambarkannya sebagai “sakit pinggang sebelah” atau keradangan di tempat spesifik. Kondisi ini, bergelar mittelschmerz (sakit di tengah), berlanjutan dari beberapa minit hingga ke beberapa jam.

Jika anda perasan sakit serupa pada masa yang agak sama setiap bulan, periksalah kondisi mukus serviks anda juga. Sakit ovulasi boleh menjadi panduan berguna bagi setengah wanita untuk mengetahui ruang subur mereka.

Rasa seksi dan suka memikat

Rasa seksi, suka memikat dan lebih sosial adalah tanda-tanda yang anda berada di masa paling subur.

Anda mungkin sedar perasaan berahi memuncak ketika ini. Anda mungkin perasan yang pada masa ini suami anda menjadi lebih cemburu dan lebih memberi perhatian terhadap anda. Ada bukti dari segi perubatan mengenai perkara ini, percayalah!

Anda mungkin tidak menyedari bahawa anda juga memberikan tanda-tanda lain bahawa anda sedang subur. Fikirkan semula kitaran anda yang lalu dan anda mungkin ingat perkara-perkara berikut:

  • Kelihatan menawan, rasa menawan: anda mungkin rasa lebih menawan apabila semakin hampir dengan waktu ovulasi. Anda juga kelihatan lebih menawan pada pandangan orang lain. Tanpa sedar, anda mungkin memilih pakaian yang lebih menonjolkan daya tarikan anda.
  • Bau seorang wanita: anda berbau harum ketika ini. Bau badan anda lebih harum dan seksi bagi lelaki-lelaki di sekeliling anda ketika anda subur. Anda mungkin sangka orang lain tidak sedar bahawa anda sedang mengovulasi, tetapi bau semula jadi badan anda menceritakan semuanya.

Sumber : www.babycenter.com.my

Anda mempunyai masalah kitaran haid yang tak teratur? Saya cadangkan anda memakan GLA Complex untuk membantu masalah kitaran haid anda.

gla complex

GLA (asid gamma linolenik) sering menjadi pilihan wanita untuk membantu mengekalkan kesihatan sepanjang kitaran haid bulanan. GLA ialah asid lemak omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin – bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalaman tubuh. Selain minyak biji bunga matahari sebagai sumber asid lemak Omega-6, produk ini juga diperkaya dengan vitamin E bagi menyokong dan menguatkan sistem imun serta mengekalkan keutuhan sel.

  • Menggalakkan kesihatan secara menyeluruh
  • Menyokong sistem imun
  • Minyak borej mengandungi pati GLA semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Anda boleh mendapatkan GLA Complex di sini:

esell-shaklee-logo

Atau dengan cara menghubungi Sofia ye.

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...