Manfaat Anti-Penuaan Vitamin E

Vitamin E adalah penting dalam melindungi sel-sel kulit dari cahaya ultra violet, pencemaran, ubat-ubatan dan elemen-elemen lain yang menghasilkan sel merosakkan radikal bebas.

 

Manfaat Anti-Penuaan Vitamin E

 

Vitamin E yang ditambah kepada losyen, krim dan lain-lain produk penjagaan kulit, serta diambil melalui pemakanan memainkan peranan dalam anti-penuaan pada kulit.

 

Ia membantu kulit kelihatan lebih muda dengan mengurangkan penampilan garis-garis halus dan kedutan.

 

Radikal bebas juga dipercayai memainkan peranan penting dalam penuaan kulit dan oleh itu aktiviti antioksidan cukup berharga untuk masalah kulit ini.

 

Sumber: http://www.healthy-skincare.com/benefits-of-vitamin-e.html

Sebenarnya untuk kelihatan jelita dan awet muda kita perlu menjaga luar dan dalam. Penjagaan luar boleh dibuat dengan penggunaan krim dan pencuci muka yang sesuai. Penjagaan dalaman pula? Pasti dengan pemakanan supplenen.  🙂

 

Testimoni Mereka Yang Telah Mencuba Vitamin E

 

Testimoni 1

 

testi 1

Nurul Fareha Muhamad Daut – “Sejak dulu lagi tercari-cari produk yang dapat kurangkan parut jerawat dan dapat kecilkan liang-liang pori. Dan pernah juga pakai set pencuci muka yang agak mahal… tapi keputusannya agak mengecewakan tapi Alhamdulillah sejak sebulan lepas mengamalkan Vitamin E Shaklee… parut-parut bekas jerawat dah semakin hilang, liang-liang pori jugak dah semakin kecil. Kombinasi ESP dan Vitamin E memang SUPERB!!!”

 

Testimoni 2

 

testi 3

 “2 hari lepas buat skin test kat KIOSK SK-II di AEON Ipoh… skin age saya 27… umur saya 35… hehehe maybe hasil makan vitamin E sejak 2 tahun lepas hingga sekarang…”

Testimoni 3

testimoni cantik vitamin e vitamin c shaklee“Setelah sebulan mengambil vitamin C dan vitamin E, jerawat dan parut sudah kurang”

Berminat untuk mendapatkan sebotol vitamin E? Anda boleh terus membuat pesanan di sini:

 

esell-shaklee-logo

ATAU boleh juga menghubungi Sofia seperti biasa untuk konsultansi dan order.

 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
Continue Reading

Related Posts

Testimoni Sendiri Menggunakan Vitamin E

Pengalaman Sofia dan Bella bersama vitamin E
 
Muka Sofia jenis kering. Bila makan vitamin E ni sebelum tidur, bangun pagi terasa muka sangat moist. Bukan berminyak dan tidak pula kering seperti selalu. Jerawat pun dah jarang hinggap. Bila pakai bedak di muka dah tak nampak peta akibat kulit kering.

 
Bella pun suka vitamin E. Sofia pecahkan capsule dan sapu kat parut-parut Bella. Budak sedang nak membesar. Pasti banyak kesan bercalar di kaki dan kadang-kadang di tangan. Bella tak pula marah bila disapukan vitamin E selepas mandi. Dia tolong sapu adalah!

 
Sebotol vitamin E boleh tahan untuk penggunaan selama 4 bulan. Ni dah berkongsi dengan Bella, dalam 2 bulan lebih dah habis.


Ini pula antara 10 kebaikan vitamin E

 

Berminat nak cuba?
Contact Sofia ye.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat/Line: 012 3390665
COD: Gombak dan kawasan-kawasan berhampiran

Continue Reading

Related Posts

Makanan Untuk Kulit Sihat

Makanan Untuk Kulit Sihat

 

Air kosong
Minum air kosong sebanyak yang boleh untuk mengekalkan lembapan pada kulit dari dalam.

 
Ikan salmon
Omega-3 pada ikan salmon membantu melembabkan kulit dari dalam dan mengurangkan keradangan yang menyebabkan kulit kemerah-merahan.

 

Salad dan lobak merah
Vitamin A pada daun salad dan lobak merah berfungsi meremajakan kulit dengan meningkatkan pergantian sel serta menghalang sel-sel kanser. Kandungan kalium dalam salad pula menambah zat dan meningkat penyerapan oksigen dengan cara memperbaiki aliran darah.

 

Tomato, keledek dan strawberi
Likopen dalam tomato melindungi kulit terhadap pancaran matahari dan ia menjadikan kulit lebih banyak kolagen. Vitamin C dalam keledek dan strawberi juga dapat membantu meningkatkan pengeluaran serat kolagen yang membantu kelembutan dan keanjalan kulit.

 

Produk soya
Soya kaya dengan isoflavon soya yang dikenali sebagai aglikon yang membantu mengelakkan kedutan halus dan ketegangan pada kulit.

 

Bayam dan badam
Bayam kaya dengan protein, lemak, karbohidrat, kalium, zat besi, amarantin, rutin, purin dan Vitamin A, B dan C. Kandungan-kandungan ini dapat mengurangkan kulit berkerut dan berkedut. Vitamin E dalam badan pula berfungsi sebagai anti-oksida dan ini membantu kulit menjadi kuat dan sihat.

 

Dark chocolate
Pilihan coklat ini mengekalkan kandungan anti-oksidan flavonol tinggi dalam koko dan ini membantu melindungi kulit daripada kerosakan sinar UV, melawan radikal bebas, meningkatkan edaran darah dan memperbaiki kelembapan dan ketebalan kulit. Ia juga merendahkan hormon tekanan lalu mengelakkan leraian kolagen pada kulit dan mengurangkan kedutan.

 

 

Susah untuk mendapatkan Omega 3, Soya, Vitamin A, B, C dan E dalam diet anda?

Hubungi kami untuk mendapatkan kesemua di atas.

Untuk Info & Order:
Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

Testimoni – Kulit Tangan Jadi Lembut

Testimoni penggunaan ESP + Vita C + Alfalfa = Kulit tangan yang merekah dan gatal jadi elok.

Sebenarnya Sofia pun ada masalah ini. Kalau dulu tangan selalu kasar sekarang dah jadi lembut! 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina

Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan kawasan-kawasan berhampiran
Continue Reading

Related Posts

Testimoni – Hilangkan Jerawat Dengan ESP, Vitamin E dan Alfalfa

Testimoni – Hilangkan Jerawat Dengan ESP, Vitamin E dan Alfalfa

 

Nak hilangkan jerawat? Puan Ema telah mencuba ESP + Vitamin E + Alfalfa. Anda bila lagi?

“Gambar No.1
– Awl tahun 2013,punca gara2 salah pakai produk.Dah mcm2 produk saya cuba utk hilangkan jerawat,tapi sayang,jerawat makin menjadi2.

G…ambar No.2
Pertengahan tahun 2013,saya cuba produk shaklee.Selepas 2-3 bulan mcm tu la(Tak berapa nak ingat)dgn pengambilan ESP+Alfalfa+Vit E.Jerawat mula kering.

Gambar No.3
– Parut makin pudar.

Gambar No.4
– Anda nilaikan sendiri hehehe….

Note: Gambar takde nak edit2 ye.camera2 360 tu semua takde.Ini gambar real ye . I LIKE SHAKLEE”

hilangkan jerawat
Hilangkan jerawat dengan Shaklee
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Nak lebih jimat apabila membeli? Klik sini untuk cara jadi ahli.

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts