Kejang Kaki

Kejang Kaki

 

Sofia selalu dapat pelanggan yang hamil mengadu kejang kaki terutama masa sedang tidur pada waktu malam.

Otot yang biasanya menegang ialah otot betis. Walaupun ia menyebabkan kesakitan yang teruk dan berlanjutan selama beberapa minit, kekejangan tidak merosakkan otot betis.

 

Antara sebab mengapa kekejangan kaki berlaku semasa hamil:

  • Kekurangan nutrien dan garam seperti kalsium atau magnesium dalam darah. Kekurangan ini berlaku kerana bayi dalam kandungan mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan kita.
  • Uterus (rahim) yang semakin membesar memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki. Ini serta kesan daripada hormon kehamilan iaitu progesteron, boleh memberi kesan kepada otot kaki.
  • Seperti mana berlari, bersukan, atau sekadar berdiri sepanjang hari boleh membuat otot letih, begitu juga kandungan yang sarat.
Kredit : www.babycenter.com.my

 

Biasanya untuk masalah kejang kaki ini Sofia akan cadangkan Ostematrix Shaklee.

 

oste-matrix

blogger-image-771490292

Ostematrix mengandungi kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membantu mengelakkan terjadinya kejang kaki.

 

Berikut adalah hasil Sofia follow up dengan pelanggan yang hamil dan telah mendapatkan ostematrix daripada Sofia beberapa hari yang lalu:

 Sofia : Macam mana makan ostematrix?

Customer : Entah kak. Baru makan. Tak nampak efek lagi.

Sofia : Kenapa sis nak makan ostematrix ye hari tu?

Customer : Sebab saya selalu kejang kaki masa tidur

Sofia : Sejak makan ostematrix ada kena kejang kaki tak?

Customer : Eh, takde la pulak. Hehehe

 

Jika anda juga ada masalah kejang kaki ni, Sofia cadangkan untuk mendapatkan sebotol Ostematrix.

Harganya cuma RM61 sebotol yang mengandungi 120 biji.

Anda boleh mendapatkannya di sini dengan debit/kredit kad atau hubungi Sofia.

 

esell-shaklee-logo

 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Untuk Info Dan Order :

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button

Kenapa Ibu Hamil Perlu Kalsium?

Kenapa Ibu Hamil Perlu Kalsium?

– Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.

 

– Kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi

 

– Banyak penyelidikan dan kajian, atau lebih tepat kira-kira 14 kajian yang disenarai dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika mendapati kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi

 

– Kalsium yang sedia dimiliki ibu akan diserap oleh bayi semasa dia membesar terutamanya dalam proses pembentukan tulang. Kesan paling ketara adalah ibu hamil akan kekurangan kalsium pada jumlah yang besar khususnya di akhir tempoh kehamilan.

 

– Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.

 

– Pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin

 

Sumber

 

Buat pengetahuan semua, pil kalsium Shaklee dipanggil Ostematrix.  Sebotol hanya RM61 sahaja.  🙂

 

oste-matrix

 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk Info Dan Order :

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button

Ostematrix untuk Menghilangkan Lenguh Kaki

 

Salam semua

 

Malam ini sebelum nak masuk tidur kena makan ostematrix.  Oh ya, sebenarnya memang rutin setiap malam Sofia akan makan ostematrix dan vivix tapi itu untuk tujuan menyusu dan awet muda, hehehe.

 

Malam ni terasa sakit-sakit dan lenguh kaki. Kenapa? Sebab siang tadi kami sekeluarga telah pergi berjalan-jalan ke Bukit Tinggi,  Pahang. Saje-saje berjalan makan angin dan menikmati udara segar di atas bukit itu. 

 

Mula-mula kami telah pergi ke Colmar Tropicale. Sebenarnya takde apa pun di situ. Cuma nak bagi Bella seronok berjalan-jalan. Selepas beberapa jam di situ kami telah pergi ke Animal Farm. Haa,  kat situ baru keletihan mula terasa. Kat situ ada tempat khas di mana para pengunjung boleh pegang dan beri makan kepada rusa dan arnab. Bella yang mula-mulanya takut telah pergi mengejar arnab untuk diberi makan. Penat terasa bila kita pula terpaksa kejar Bella.

 

Kerana itulah kaki sekarang ini terasa lenguh. Dah makan dah ostematrix 4 biji.

 

Kenapa ostematrix?  Kerana ia membekalkan kalsium kepada badan. Elak badan letih dan memudahkan penghadaman.  InsyaAllah esok pagi dapat bangun dengan keadaan badan yang segar dan tiada lagi sakit-sakit atau lenguh kaki.

 

Kawan-kawan ada masalah lenguh kaki ni atau jenis terpaksa banyak berjalan atau berdiri semasa bekerja?

Dapatkan sebotol ostematrix hari ini. InsyaAllah ia dapat membantu.

Sebotol hanya RM61.

 

esell-shaklee-logo

 

Untuk Info Dan Order :

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...