Batuk Berpanjangan

Batuk Berpanjangan

batuk berpanjangan

 

 

Ini testimoni daripada customer Sofia pada hari Khamis lepas.

Anaknya berumur 2 tahun lebih batuk-batuk sejak bulan Februari tapi tak berkurangan. Keluar masuk hospital beberapa kali.

Sebagai seorang ibu, beliau terus berusaha mencari penawar buat anaknya. Beliau akhirnya beri nutriferon. Baru makan sekali dah nampak kesan positif.

Continue reading

Share Button

Anak Demam

Anak Demam – Testimoni Nutriferon

 

Testimoni nutriferon…

 

“Anak Nini jenis paling akhir dapat demam atau selesema dekat taska dia..

 

Orang tua kata bila akhir selalu tinggi..

 

Ye memang tinggi suhu dia.. penah cecah 40darjah celsius.

 

Marissa memang tak suka makan nutriferon tambah bila demam dah tinggi..

 

Bila mak tok dengan tok wan ada memang susah lagi dia nak minum.

 

Selalu ambil suku paket nutriferon nampak macam tak berkesan..

 

Tapi semalam memang syukur pada Allah
1 paket nutriferon dan 1 biji vitamin c yang di bancuh dengan 6 oz susu..

 

Malam memang hampir nak kena pegi klinik sebab mak tok dia risau..

 

Nini tegas tak nak gi klinik nak tunjuk dekat dia kebaikan nutriferon.

 

Alhamdulillah bangun pagi dan malam tadi sudah tidak demam langsung..

 

Memang ajaib nutriferon ni..
Tak perlu pergi klinik dah..
Senang nak bawak ke mana-mana.” – Puan Nini

 

1a

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Untuk Info Dan Order :

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram :shakleebysofia
Share Button

Ikhtiar Eczema Dengan Nutriferon

Ikhtiar Eczema Dengan Nutriferon

 

“Abang Zahin 4 years back.

Ternampak gambar lama ni di timeline. Upload sebab kenangan Zahin lebam Harry Potter akibat terjun dalam kereta. Hehe.

Apa yang anda nampak?

Ummi nampak telinga Zahin. Eczema. Jarang nak upload gambar yang nampak Eczema Zahin. Segan. Nanti orang bertanya-tanya. Lagi luluh hati Ummi.

Tapi tu dulu.

Alhamdulillah sekarang ni dah takde langsung. Dan takde kesan langsung macam pernah kena Eczema.

Orang kata Eczema tak boleh sembuh.

Tapi Alhamdulillah. Allah sembuhkan. Sekarang kadang-kadang lupa yang Zahin kena macam ni dulu.

Masa Zahin Eczema, dia tak suka makan supplement lain. Kecuali Nutriferon. Makan macam tu je. Letak atas lidah. Tak minum air lepastu pun takpe

Sampailah sekarang. Kalau Zahin tak sihat, dia nak Nutriferon je. Sebut je ubat dah menangis-nangis. Tahulah kan kalau budak 6 tahun menangis macamana rupa. Tak secomel budak lagi kecik nangis ?

So rumah kami Nutriferon ni macam ‘ubat’ lah. Ambil bila perlu je. Hehe. Nutriferon dah jadi sebahagian dari ‘First-Aid-Kit’ kami ” – Puan Nadiah Suhaidi

eczema

 

NutriFeron® merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun.

  • Formula yang membekalkan perlindungan imun tubuh harian yang tinggi
  • Ramuan proprietari berasaskan ekstrak tumbuh-tumbuhan semula jadi ini dihasilkan daripada biji labu, bunga kesumba, biji plantago dan kudup bunga bebuas Jepun

 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Berminat untuk mendapatkan Nutriferon?

 

Untuk info dan order :

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button

Promosi November 2016

Promosi November 2016

promosi november 2016

Salam semua

Mesti semua dah tertunggu-tunggu promosi november 2016 kan?

Ada 4 produk yang dipromosikan bulan ni iaitu:

 

1. Lecithin – Beli 3 Percuma 1

lecithin

Akademi Sains Kebangsaan menetapkan bahawa lecithin amat penting dalam pemakanan kerana ia merupakan sumber fosfolipid yang terdiri daripada kolina dan inositol, iaitu komponen utama membran sel dalam setiap organisma hidup yang berfungsi untuk mengawal aliran nutrien ke dalam dan keluar dari sel.

Lecithin juga akan ditukarkan kepada asetilkolina yang diperlukan untuk memelihara kesihatan tubuh.

  • Setiap sajian membekalkan 3.1g lecithin, yang mengandungi 468mg fosfatidilkolina dan 282mg fosfatidilinositol
  • Dirumus daripada sumber semula jadi iaitu kacang soya

 

Untuk maklumat lanjut tentang LECITHIN boleh baca DI SINI.
2. Alfalfa (saiz kecil dan besar) – Beli 3 Percuma 1

alfalfa

Alfalfa merupakan pusat pegumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien

dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.

Alfalfa Complex merupakan Shaklee Signature Formula yang pada asalnya dibangunkankan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an. Kami hanya menggunakan alfalfa berkualiti tinggi yang ditanam di California bagi produk ini bagi memastikan sumber bahan mentah yang kaya dengan pelbagai nutrien termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan  magnesium di samping klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.

  • Alfalfa daripada sumber semula jadi
  • Setiap sajian membekalkan 300mg kalsium, iaitu bersamaan dengan satu gelas susu

 

Untuk maklumat lanjut tentang ALFALFA boleh baca DI SINI.

 

3. Nutriferon – Beli 2 dapat diskaun 5% dan juga Beli 6 Percuma 1

 

nutriferon

NutriFeron® merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun.

  • Formula yang membekalkan perlindungan imun tubuh harian yang tinggi
  • Ramuan proprietari berasaskan ekstrak tumbuh-tumbuhan semula jadi ini dihasilkan daripada biji labu, bunga kesumba, biji plantago dan kudup bunga bebuas Jepun

 

Untuk maklumat lanjut tentang NUTRIFERON boleh baca DI SINI.

 

4. Vita-lea for Children – Beli 3 Percuma 1

 

vita-leachildren

 

FORMULA SERBA BAHARU ini dicipta berteraskan kajian sains pemakanan yang telah dijalankan lebih 100 tahun serta bersandarkan panduan kepakaran para pakar pemakanan dan saintis penyelidik Shaklee. Ia mengandungi mikronutrien berspektrum luas.

  • Membekalkan 18 Vitamin dan Mineral
    • Penting untuk pertumbuhan dan perkembangan normal kanak-kanak
  • Rumusan Tidak Merosakkan Gigi
    • Dirumus dengan pemanis asli xylitol yang tidak menyebabkan kaviti
  • Perisa Anggur Yang Enak
    • Sedap dikunyah, pasti digemari oleh kanak-kanak

 

Untuk maklumat lanjut tentang VITA-LEA FOR CHILDREN boleh baca DI SINI.

 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Berminat untuk mendapatkan produk-produk di atas?

 

Seperti biasa, boleh hubungi Sofia ye.

 

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button

Sakitnya Bengkak Susu

Punca dan Cara Melegakan Bengkak Susu

 

Ibu-ibu yang pernah kena bengkak susu mesti tahu betapa sakitnya bila kena. Sampai rasa nak demam dan nak menangis. Tapi tak tahu nak buat apa. Pertama sekali kita kena tahu kenapa bengkak susu ni terjadi.

 

Punca Bengkak Susu

 

Susu tersumbat berlaku apabila salah satu salur susu dalam payudara tersumbat. Boleh rujuk gambar di bawah untuk memahami dengan lebih jelas .

 

Clogged Ducts

Clogged ducts

 

Salur susu tersumbat boleh berlaku disebabkan oleh:

1) Salur susu terhimpit dengan tangan kita semasa tidur ataupun disebabkan pemakaian underwire bra

2) Susu yang mengering terlalu tebal kat bahagian puting, jadi susu baru tak boleh nak keluar

3) Tidak pam setiap 2 jam, dan hanya pam apabila payudara penuh

4) Jangkitan yis

5) Stress

6) Tak cukup tidur

7) Salah cara lekapan bayi

 

Susu tersumbat adalah normal dan boleh dirawat dengan mudah. Cuma kalau dibiarkan terlalu lama, ianya boleh membuat kita demam dan kadangkala menyebabkan jangkitan kuman dan mastitis.

 

Bagaimana Cara Melegakan Susu Tersumbat?

 

1) Susukan anak sekerap yang boleh

Anak merupakan pam semulajadi yang terbaik di dunia. Biarkan anak mengosongkan payudara kita sekerap yang boleh. Sekiranya tidak dapat menyusukan anak dengan kerap, pastikan anda pam setiap 2-3 jam.

2) Cuba variasikan posisi penyusuan

Antara posisi yang boleh membantu ialah dengan menyusukan anak dengan posisi anak di atas katil dan payudara tergantung ke bawah. Ini supaya tarikan graviti boleh menarik susu yang tersumbat supaya keluar. Boleh juga cuba meletakkan pipi anak menekan kawasan yang bengkak sewaktu menyusu.

3) Tuam

Anda boleh menuam payudara dengan air suam supaya haba tersebut boleh mencairkan susu yang beku di dalam salur susu.

4) Berehat

Dapatkan rehat secukupnya. Anda juga boleh berehat sambil menyusukan anda dalam posisi baring dan mengiring.

5) Susukan anak yang lebih besar

Kadang-kadang, hisapan bayi anda tak cukup kuat. Susukan anak yang berusia setahun atau dua tahun ke atas untuk membantu keluarkan susu tersebut.

6) Amalkan Lecithin dalam diet harian

Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat. 

Apa sebenarnya lecithin ni? Boleh baca di sini.

lecithin

Lecithin juga membantu ibu menyusu untuk kuruskan badan. Macam mana? Boleh baca di sini.

1003919_10151838305515958_1782824860_n

7) Kuatkan imunisasi tubuh

Untuk mengelakkan demam, tingkatkan imunisasi badan pengambilan supplement seperti Garlic, Nutriferon dan Performance Drink.

Anda berminat untuk mendapatkan Supplement SHAKLEE?

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : vitamin_c_shakleebysofia
Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...