Badan Tanpa Air

Badan Tanpa Air

 

Pernahkah anda terfikir apa yang terjadi kepada badan kita tanpa air yang mencukupi?

 

Kita digalakkan untuk minum 1 liter air bagi setiap 25kg berat badan kita. Oleh itu, seorang dewasa yang mempunyai berat sebanyak 55kg seharusnya minum 2.20 liter sehari.

 

Berapa ramai di antara kita minum kuantiti air yang cukup setiap hari?

 

Mari kita lihat apa akan terjadi kepada wajah kita jika kita tidak minum air yang mencukupi.

 

badan tanpa air

 

Nak cantik secara semula jadi? Minumlah air dengan kuantiti yang diperlukan oleh badan anda.

 

Jangan lupa menghubungi Sofia untuk mendapatkan produk Shaklee anda hari ini.  🙂

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button

Tips Minum Air 3 Liter Sehari

Tips Minum Air 3 Liter Sehari

Tips Minum Air 3 Liter Sehari

1. Pastikan anda sukat air yang diminum. Sofia guna tumbler Shaklee ni. 4 kali isi dan minum sampai habis cukuplah 3 liter.

2. Jangan minum air lain selain air kosong dalam bekas yang disukat tu. Minuman lain seperti kopi, teh, susu semua tak kira tau. Kalau dah minum teh beberapa cawan macam mana nak minum air masak pula? Kan dah kembung perut dengan air teh.  😛

3. Bawa tumbler ini bersama-sama anda. Minum dan minum. Haha bukan minum sekali harung 3 liter. Minum la sikit-sikit sepanjang hari.
 

Salah satu fungsi air masak ialah mencuci buah pinggang kita dan menghidratkan badan kita.

Nak best lagi kalau dah hilang terlampau banyak air, minumlah performance drink, minuman isotonik daripada shaklee.

 

Kalau berminat nak tahu lanjut tentang Performance Drink boleh cek DI SINI.  Performance drink Shaklee berperisa oren. Sangat sedap di minum.

 

Seperti biasa, kalau nak produk Shaklee hubungi Sofia ye.  🙂

 

Pengedar Shaklee Anda,

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Share Button

Solat

Credit utk penulis ?… Tak tau siapa..sgt tersentuh..

solat

Assalamualaikum….

 

Sibuk kejar kehidupan?

Kerja sepenuh masa. Rindu orang itu, orang i ni. Cemburu orang itu dengan orang ini.

 

Lewat bangun solat subuh, tapi lebih risau lewat nak pergi keje. Tak risau sangat solat lambat. Balik rumah dah lewat, solat asar ke mana, solat maghrib ke mana.

 

Perut lapar, cari makanan. Duit takde, pergi bank. Rasa tak tenang, ada benda tak kena, pakai earphone, dengar lagu apa-apa. Duduk di kawasan lapang, tenangkan fikiran. Al Quran tak bersentuh, masjid tak jejak.

 

Benda sama lagi dibuat. Sambil online, tiba-tiba terbaca satu tweet,

“Buat apa pun, jangan lupa, Allah nampak semuanya. Malaikat mencatat.”

Tanpa rasa tersentuh, hati mula kata, “Benda dah selalu diingatkan.

 

Aku tahulah Allah tu Maha Melihat. Malaikat tu sentiasa mencatat.”

Teruskan dengar pula lagu Mr Saxobeat, online lagi. Main game.

Tanpa rasa diperhatikan, sebenarnya malaikat maut daripada pagi duk pandang kita.

 

Terbangun solat subuh lewat, Allah tahu. Malaikat kiri kanan tahu. Malaikat maut pun tahu.

Sambung dengar lagu Starships pula. Sibuk-sibuk dengar, mulut pun ikut sekali menyanyi.

 

Baca Al Quran? Ala nanti-nanti boleh.

Malaikat maut menjengah lagi.

Tiba-tiba terdengar azan. Tengah syok online ni. Tengok jam. Awal lagi. Teruskan online dulu, lagi sepuluh minit solatlah. !! sepuluh minit, tengok jam, cipta alasan lain pula. Sampai dah tinggal lima minit waktu nak habis, baru pulun lari pergi wudhuk, nak solat. Itu Alhamdulillah solat. Yang terus tak solat sebab alasannya dah terlewat? Guane tu?

 

Malaikat maut ziarah lagi.

Nasib tak nampak je malaikat maut tu. Kalau nampak, confirm masing-masing tak ada masa nak buat benda lagha. Setiap masa pun nak buat baik je.

 

Sebelum tidur, belek-belek phone dulu. Wish goodnight kat boyfriend/girlfriend dulu.

 

“Biy, nanti kejut I bangun solat subuh eh? Goodnight sayang. I love you. Esok mesej lagi :*”

Baru nak tutup mata, nak tidur. Tiba-tiba ada orang ketuk pintu. Ah sudah. Siapa pulak nak kacau aku ni.

“Nak apa?”

Kasar intonasi. Bengang kononnya ada orang kacau waktu mengantuk macam ni.

“Nak nyawa kamu. Masa kamu di dunia sudah tamat. Wahai anak adam, ini adalah waktu pertemuan kembali antara seorang hamba dengan Pencipta segala ciptaan”

Tergamam.

 

Ah Macam mana ni. Aku belum sempat baca Quran. Aku dah lama tak solat taubat. Solat aku yang lepas-lepas ni yang aku sengaja tinggal nak buat macam mana.

Mati mana boleh tangguh lagi. Aduh. *tepuk dahi*

 

Esok dah janji dengan kawan nak main futsal. Dah janji nak mesej awek. Esok kena hantar paper work, deadline. Macam mana ni.

Lalu malaikat maut pun masuk ke dalam bilik.

Dengan muka cuak, cuba merayu mohon ditangguhkan waktu mati. Kita lupa, malaikat maut itu sentiasa memerhati. Tunggu masa nak ambil nyawa.

 

Selama ni leka dengan dunia. Bila tiba hari kematian, baru yakin yang mati tu bila-bila. Tapi…. semuanya dah terlambat.

Jadi, mulai dari sekarang.

 

Rancanglah kematian sebaik-baiknya. Nak mati dalam keadaan sudah bertaubat, atau nak mati dalam keadaan sibuk buat maksiat?

Jga aurat wahai shabat2ku…  Tepuk dada, tanya iman.

 

Assalamualaikum wbt.

#share kt grup, mgkin ada mnfaatnya

 

Bleh share kat grup anak2 murid.ank2 muda,org2 tua. anak2 sedara,kawan2 kerja.. dll

 

☝tolong baca smpi habis..

Sbg peringatan utk DIRI SENDIRI dan sesiapa yang baca.

 

Jangan lupa menghubungi Sofia untuk mendapatkan produk Shaklee anda hari ini.

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...