Ujian Telur

Ujian Telur

 

Pagi ni Sofia nak kongsikan cara bagaimana nak tentukan telur masih segar atau sudah busuk dengan membuat ujian telur.

 

Kalau diikutkan tarikh luput pada sarang telur tu ialah 17 Julai 2017. Dah lebih 10 hari. Nak buang sayang. Nak masak takut dah busuk. Jadi Sofia cubalah buat ujian telur yang ringkas ni.

 

Senang sangat. Mulakan ujian telur dengan memasukkan telur ke dalam bekas berisi air sejuk dan lihat kedudukan telur tersebut.

 

1.Sangat Segar – Telur yang amat segar akan tenggelam ke bawah dan terbaring dengan elok.

 

2. Berusia Seminggu -Telur yang dah seminggu akan tenggelam tetapi bahagian hujung yang ‘gemuk’ pada telur akan terangkat sedikit

 

3. Berusia 3 minggu – Telur yang berusia 3 minggu akan seimbang pada bahagian yang runcing manakala bahagian yang ‘gemuk’ akan naik ke atas.

 

4. Telur Busuk – Telur yang dah lama akan terapung, terlonjak ke permukaan air jadi janganlah pergi makan pulak.

 

ujian telur
Ada 3 biji telur yang Sofia masih ada. 1 dah terangkat, bermakna sudah busuk. 2 lagi masih berada di dasar, bermakna masih boleh di masak dan makan

 

Tamat sudah ujian telur kita pagi ini. Mudah bukan?

 

Ehsan Google

 

Tahukah anda telur juga adalah sumber protein?  Protein amat diperlukan oleh sel-sel badan kita.  Jom baca lebih lanjut tentang protein di sini —> http://sovitamin.com/protein-dalam-diet-satu-keperluan/

 

Sofia tak jual telur tapi Sofia jual produk kesihatan jenama Shaklee.  😀

 

Untuk Info Dan Order :

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Continue Reading

Related Posts

Badan Tanpa Air

Badan Tanpa Air

 

Pernahkah anda terfikir apa yang terjadi kepada badan kita tanpa air yang mencukupi?

 

Kita digalakkan untuk minum 1 liter air bagi setiap 25kg berat badan kita. Oleh itu, seorang dewasa yang mempunyai berat sebanyak 55kg seharusnya minum 2.20 liter sehari.

 

Berapa ramai di antara kita minum kuantiti air yang cukup setiap hari?

 

Mari kita lihat apa akan terjadi kepada wajah kita jika kita tidak minum air yang mencukupi.

 

badan tanpa air

 

Nak cantik secara semula jadi? Minumlah air dengan kuantiti yang diperlukan oleh badan anda.

 

Jangan lupa menghubungi Sofia untuk mendapatkan produk Shaklee anda hari ini.  🙂

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Continue Reading

Related Posts

Tips Minum Air 3 Liter Sehari

Tips Minum Air 3 Liter Sehari

Tips Minum Air 3 Liter Sehari

1. Pastikan anda sukat air yang diminum. Sofia guna tumbler Shaklee ni. 4 kali isi dan minum sampai habis cukuplah 3 liter.

2. Jangan minum air lain selain air kosong dalam bekas yang disukat tu. Minuman lain seperti kopi, teh, susu semua tak kira tau. Kalau dah minum teh beberapa cawan macam mana nak minum air masak pula? Kan dah kembung perut dengan air teh.  😛

3. Bawa tumbler ini bersama-sama anda. Minum dan minum. Haha bukan minum sekali harung 3 liter. Minum la sikit-sikit sepanjang hari.
 

Salah satu fungsi air masak ialah mencuci buah pinggang kita dan menghidratkan badan kita.

Nak best lagi kalau dah hilang terlampau banyak air, minumlah performance drink, minuman isotonik daripada shaklee.

 

Kalau berminat nak tahu lanjut tentang Performance Drink boleh cek DI SINI.  Performance drink Shaklee berperisa oren. Sangat sedap di minum.

 

Seperti biasa, kalau nak produk Shaklee hubungi Sofia ye.  🙂

 

Pengedar Shaklee Anda,

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Pengedar Shaklee Gombak 012-3390665
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Instagram : hamil.berpantang.menyusu
Instagram : shakleebysofia
Continue Reading

Related Posts

Solat

Credit utk penulis ?… Tak tau siapa..sgt tersentuh..

solat

Assalamualaikum….

 

Sibuk kejar kehidupan?

Kerja sepenuh masa. Rindu orang itu, orang i ni. Cemburu orang itu dengan orang ini.

 

Lewat bangun solat subuh, tapi lebih risau lewat nak pergi keje. Tak risau sangat solat lambat. Balik rumah dah lewat, solat asar ke mana, solat maghrib ke mana.

 

Perut lapar, cari makanan. Duit takde, pergi bank. Rasa tak tenang, ada benda tak kena, pakai earphone, dengar lagu apa-apa. Duduk di kawasan lapang, tenangkan fikiran. Al Quran tak bersentuh, masjid tak jejak.

 

Benda sama lagi dibuat. Sambil online, tiba-tiba terbaca satu tweet,

“Buat apa pun, jangan lupa, Allah nampak semuanya. Malaikat mencatat.”

Tanpa rasa tersentuh, hati mula kata, “Benda dah selalu diingatkan.

 

Aku tahulah Allah tu Maha Melihat. Malaikat tu sentiasa mencatat.”

Teruskan dengar pula lagu Mr Saxobeat, online lagi. Main game.

Tanpa rasa diperhatikan, sebenarnya malaikat maut daripada pagi duk pandang kita.

 

Terbangun solat subuh lewat, Allah tahu. Malaikat kiri kanan tahu. Malaikat maut pun tahu.

Sambung dengar lagu Starships pula. Sibuk-sibuk dengar, mulut pun ikut sekali menyanyi.

 

Baca Al Quran? Ala nanti-nanti boleh.

Malaikat maut menjengah lagi.

Tiba-tiba terdengar azan. Tengah syok online ni. Tengok jam. Awal lagi. Teruskan online dulu, lagi sepuluh minit solatlah. !! sepuluh minit, tengok jam, cipta alasan lain pula. Sampai dah tinggal lima minit waktu nak habis, baru pulun lari pergi wudhuk, nak solat. Itu Alhamdulillah solat. Yang terus tak solat sebab alasannya dah terlewat? Guane tu?

 

Malaikat maut ziarah lagi.

Nasib tak nampak je malaikat maut tu. Kalau nampak, confirm masing-masing tak ada masa nak buat benda lagha. Setiap masa pun nak buat baik je.

 

Sebelum tidur, belek-belek phone dulu. Wish goodnight kat boyfriend/girlfriend dulu.

 

“Biy, nanti kejut I bangun solat subuh eh? Goodnight sayang. I love you. Esok mesej lagi :*”

Baru nak tutup mata, nak tidur. Tiba-tiba ada orang ketuk pintu. Ah sudah. Siapa pulak nak kacau aku ni.

“Nak apa?”

Kasar intonasi. Bengang kononnya ada orang kacau waktu mengantuk macam ni.

“Nak nyawa kamu. Masa kamu di dunia sudah tamat. Wahai anak adam, ini adalah waktu pertemuan kembali antara seorang hamba dengan Pencipta segala ciptaan”

Tergamam.

 

Ah Macam mana ni. Aku belum sempat baca Quran. Aku dah lama tak solat taubat. Solat aku yang lepas-lepas ni yang aku sengaja tinggal nak buat macam mana.

Mati mana boleh tangguh lagi. Aduh. *tepuk dahi*

 

Esok dah janji dengan kawan nak main futsal. Dah janji nak mesej awek. Esok kena hantar paper work, deadline. Macam mana ni.

Lalu malaikat maut pun masuk ke dalam bilik.

Dengan muka cuak, cuba merayu mohon ditangguhkan waktu mati. Kita lupa, malaikat maut itu sentiasa memerhati. Tunggu masa nak ambil nyawa.

 

Selama ni leka dengan dunia. Bila tiba hari kematian, baru yakin yang mati tu bila-bila. Tapi…. semuanya dah terlambat.

Jadi, mulai dari sekarang.

 

Rancanglah kematian sebaik-baiknya. Nak mati dalam keadaan sudah bertaubat, atau nak mati dalam keadaan sibuk buat maksiat?

Jga aurat wahai shabat2ku…  Tepuk dada, tanya iman.

 

Assalamualaikum wbt.

#share kt grup, mgkin ada mnfaatnya

 

Bleh share kat grup anak2 murid.ank2 muda,org2 tua. anak2 sedara,kawan2 kerja.. dll

 

☝tolong baca smpi habis..

Sbg peringatan utk DIRI SENDIRI dan sesiapa yang baca.

 

Jangan lupa menghubungi Sofia untuk mendapatkan produk Shaklee anda hari ini.

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

Doa Anak Tidur

Doa Anak Tidur

 

Jom kita amalkan doa-doa ini.  Semoga anak-anak kita menjadi seorang yang soleh/solehah.

 

doa anak tidur

 

Anda mencari supplement untuk anak-anak anda?

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

Bentan

Masalah bentan sering dikaitkan dengan wanita dalam tempoh pantang bersalin. Apakah sebenarnya bentan? Bentan bermaksud sakit semula setelah hampir sembuh semasa proses rawatan selepas bersalin.

 

Maksudnya jika ibu culas menjaga diri ketika tempoh rawatan, dia berisiko untuk mengalami sakit semula atau bentan. Ada ibu mengalaminya pada penghujung tempoh berpantang atau selepas selesai melalui pantang.

 

bentan

 

Tanda dan sebab bentan:

*Mengambil makanan sejuk atau terlanggar benda keras. Akibatnya badan berasa sejuk dan seperti hendak pitam. Ia berlaku kerana dalaman badan ibu masih belum sembuh sepenuhnya.

 

Sekiranya mengalami keadaan ini, sukar untuk ibu sihat dengan segera. Ada yang mengalaminya berminggu-minggu bahkan ada yang sampai berbulan sebelum kembali sembuh.

 

Jenis bentan:

  1. Bentan urat

Badan menjadi lemah seperti demam, bias-bisa urat dan sendi badan seperti lutut menggigil kesejukan walaupun pada waktu tengah hari, seluruh otot badan tegang dan kejang. Ia berlaku apabila ibu terlalu aktif melakukan kerja rumah atau aktiviti fizikal lasak. Rawatan bertangas atau wap herba mampu melegakan keadaan ini.

 

  1. Bentan urat peranakan/urat rahim

Sakit di bahagian ari-ari yang sederhana atau terlampau sakit sehingga mengakibatkan tumpah darah. Ia boleh berlaku sekiranya ibu mengangkat objek berat, tersepak ibu jari kaki atau terjatuh terduduk atau terhempas yang boleh menyebabkan bentan urat peranakan.

 

  1. Bentan urat besar (pinggang)

Urat besar ialah urat buluh rahim yang melalui bahagian pinggul dan menyebabkan rasa lenguh dan sakit di atas bahagian belakang. Biasanya ia terjadi kepada ibu yang bersalin secara pembedahan Caeserean. Kadang kala kesakitan di bahagian pinggang dan tumit yang serius sehingga ibu jalan berdingkit-dingkit.

 

Bagi mengelakkan ibu terkena bentan, penjagaan diri ketika tempoh berpantang perlu diberi perhatian serius.

 

  1. Banyakkan berehat

Selepas bersalin, ibu perlu banyak berehat, jangan terlalu aktif membuat kerja rumah atau mengangkat objek berat termasuk memandikan bayi. Minta bantuan daripada suami atau penjaga lain untuk membantu.

  1. Elak jangkitan kuman

Ibu selepas bersalin mudah mendapat jangkitan kuman pada bahagian peranakan, rahim, saluran atau pundi kencing. Oleh itu jaga kebersihan diri anda untuk mengelakkan jangkitan kuman.

  1. Jaga pemakanan

Pemakanan turut mempengaruhi masalah bentan. Oleh itu pastikan ibu mengamalkan pemakanan sihat dan berkhasiat khusus untuk ibu berpantang. Antara makanan bersifat sejuk dan boleh menyebabkan wujud angin dalam perut yang mesti dielakkan seperti kangkung, kacang panjang, labu air, kubis, terusng, nangka muda.

 

Sumber

 

Anda sedang mencari set berpantang? Klik sini untuk Set Bersalin Shaklee.

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

Doa Hujan Turun

DOA HUJAN

 

Terdengar guruh di langit. Terdetik di hati kejap lagi mesti lebat hujan turun.

 

Memang tersangat perlu hujan sekarang ni. Nak hilangkan jerebu.

 

Terus teringatkan Doa Hujan. Dan waktu hujan turun itulah antara waktu mustajab berdoa.

 

Jangan lupa berdoa ye kawan-kawan. Sofia juga mendoakan agar kawan-kawan dipermudahkan urusan harian olehNya.

 

doa hujan

 

Hubungi Sofia untuk mendapatkan produk Shaklee anda hari ini.

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

Kalori Makanan

Kalori Makanan

 

Apakah kalori?

Kalori adalah unit untuk mengukur tenaga.

Badan perlukan kalori untuk menjana tenaga, tetapi jika ia diambil (dimakan) terlalu banyak dan tidak dibakar, ia akan ditukar menjadi lemak dan disimpan dalam badan, ini akan menyebabkan pertambahan berat badan dan membahayakan kesihatan.

 

Macam mana saya hendak kira kalori dalam makanan?

Biasanya setiap produk yang dijual ada kiraan kalorinya di bahagian “Maklumat Pemakanan” dan kiraan juga boleh dibuat dengan mendarab berat dalam “gram” nutrisi berikut dengan nombor pekali yang disenaraikan.
Karbohidrat: Didarab dengan 4 kalori setiap gram
Protein: Didarab dengan 4 setiap gram
Lemak: Didarab dengan 9 setiap gram.
Contoh: Satu hidangan Sos Cili yang mengandungi;
Karbohidrat-53g (53g X 2 = 106 Kalori)
Protein-1g (1g X 4 = 4 Kalori)
Gula (juga Karbohidrat)-16g (16g X4 = 64 Kalori)
Jadi satu tuangan Sos Cili bernilai 174 kalori!

 

Berapa kalori diperlukan oleh lelaki dan wanita dewasa dalam sehari?

Lelaki: 2000-2500 kalori
Wanita: 1600-2000 kalori

 

Apa akan berlaku jika saya makan lebih pada itu?

Setiap 8000 kalori yang terkumpul (tidak dibakar) akan menaikkan 1kg berat badan.

 

Sumber: http://pmr.penerangan.gov.my

 

Pengiraan kalori ini sangat penting terutama jika kita hendak kurus. Tak boleh jika kita mengambil supplemen untuk kurus tapi makan nilai kalori yang masih tinggi. No, no, no. Pengambilan kalori mesti seiring dengan niat kita untuk kurus. Kalau tidak, mesti diet kita takkan berhasil.

 

Jom kita lihat sebentar nilai kalori makanan untuk sarapan pagi kita.

 

kalori makanan

 

Sarapan pagi pun nilai kalorinya dah tinggi. Apa-apa pun jika betul nak kuruskan badan kita mesti berhati-hati dengan pemilihan makanan kita.

 

Nak cuba supplement untuk kurus daripada Shaklee? Klik sini untuk Set Kurus.

 

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

5 Makanan Yang Kurangkan Rasa Mual Semasa Mengandung

5 Makanan Yang Kurangkan Rasa Mual Semasa Mengandung

 

wanita-hamil-loya

 

Loya!!! Itu yang sering dirasakan oleh ibu mengandung. Ada yang sampai kena di masukkan ke hospital kerana tahap mualnya tinggi sehingga menjadi dehydrated. Macam mana boleh jadi dehydrated? Sebab rasa loya/mual tersebut membuatkan si ibu tidak lalu makan dan minum. Jadi lah ia tanpa nutrisi dan dehydrated. 

Tapi si ibu tetap perlu makan. Kesian kat bayi dalam kandungan. Mana nak dapat nutrisi kalau ibu tak makan? Oleh itu, ibu perlu cari apakah jenis makanan yang boleh dimakan tanpa rasa mual dan paling penting ia sihat serta mampu memberikan khasiat kepada bayi. Jika tetap rasa loya dan mual, makan dalam kuantiti yang kecil tetapi kerap.

1. Brokoli

broccoli

Ibu hamil terutama pada trimester pertama sangat digalakkan mengambil banyak sayuran hijau seperti brokoli yang kaya dengan kandungan folat, kalsium, karotenoid dan serat yang membantu perkembangan mata bayi dalam kandungan. Kalium yang terdapat dalam brokoli juga membantu menormalkan tekanan darah.

 

2. Yogurt

yogurt

Ibu hamil sering ditekankan agar minum susu yang banyak membekalkan kalsium. Tetapi ada kalangan ibu hamil langsung tidak boleh menghidu bau susu apatah lagi meminumnya. Jadi, gantilah ia dengan mengambil yogurt kerana ia mengandungi protein, kalsium, vitamin B dan zink. Kandungan kalsium dalam yogurt juga dikatakan lebih tinggi berbanding susu.

 

3. Buah Beri

beri

Kumpulan buah-buahan beri sememangnya sedap walaupun rasanya masam manis. Ia membantu ibu menghilangkan rasa mual. Buah beri seperti strawberi, blueberi, rasberi yang kaya dengan vitamn C, potassium, folat, serat dan antioksidan yang tinggi memang digalakkan kepada ibu hamil.

4.Daging

115220_daging_1

Daging yang kaya dengan protein, vitamin B12, B6 dan niacin sememangnya bagus untuk mengelakkan masalah anemia sepanjang mengandung. Daging juga mengandungi kolin yang membantu perkembangan bayi. Pengambilan daging di awal kehamilan sangat penting untuk janin dan ibu sendiri.

5. Kekacang

89e36-kekacang

Kekacang merupakan sumber protein, zat besi, protein, folat, kalsium dan zink. Mineral ini diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan janin pada tiga bulan pertama. Kekacang boleh dijadikan snek kudapan bagi menghilangkan rasa loya dan mual yang muncul pada bila-bila masa. Selain mengenyangkan ia berkhasiat.

Kredit: http://pama.karangkraf.com

 

Selain daripada makanan yang tersenarai di atas, anda juga boleh menggunakan Peppermint-Ginger Plus.

peppermint-ginger-plus

Peppermint-Ginger Plus merupakan ramuan daripada 4 herba popular :

1. Pudina

pudina

– Membantu melegakan otot perut
– Mempunyai kesan penenang
– Membantu dalam penghadaman
– Membantu masalah mabuk laut / darat
– Membantu melegakan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit
– Melegakan kesan sampingan daripada rawatan kemoterapi seperti muntah, hilang selera makan
– Merangsang pengeluaran peluh justeru menyekat demam apabila seseorang dijangkiti selesema
– Memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus

 

2. Halia

halia

Masyarakat Cina menggunakan halia lebih daripada 2000 tahun lalu. 

– Merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan
– Melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid
– Melegakan loya dan mual angin ketika mengandung, dan selepas melahirkan (berpantang)
– Menghalang muntah selepas pembedahan (seperti czer)

Penyelidik di Switzerland mendapati halia berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat / mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan / pengembaraan.

3. Pokok Adas (Fennal)

Pokok Adas

Kebiasaan digunakan oleh orang-orang Eropah. 

– Menghilangkan kembung perut
– Melegakan sakit perut
– Melegakan gejala flu
– Membantu masalah alergi pada saluran usus

4. Cekur Manis (Anise)

cekur manis

Kebiasaan digunakan oleh orang-orang Mesir purba.

– Melegakan masalah pencernaan dan gejalan kesakitan haid, batuk dan kahak
– Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan
– Menahan kulat yang boleh menyebabkan penyakit kulit
– Melegakan haba di musim panas dan lembap
– Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut

 

Sebotol Peppermint-Ginger Plus (90 tablet) berharga RM45.00.

Kalau nak murah lagi jom jadi ahli.

 

Anda mencari set mengandung untuk menambah nutrisi semasa hamil? Klik sini untuk Set Hamil Shaklee.

Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID – 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp/Telegram/WeChat: 012 3390665
COD: Gombak dan Batu Caves
FB Page: Kedai Vitamin Gombak dan Batu Caves
FB Page: Its All About The Vits
FB Page: Berpantang dan Menyusu Bersama Supplement Semulajadi
Instagram : cantik.sihat.menawan
Continue Reading

Related Posts

× Hubungi kami