OsteNutrix Kalsium Shaklee

patah tulang osteoporosis
1 daripada 3 wanita dan 1 daripada lelaki akan mengalami patah tulang disebabkan osteoporosis

OsteNutrix Kalsium Shaklee

Kalsium dan Osteoporosis | Tahukah Anda?

Kalsium adalah mineral yang sangat penting untuk kesihatan tulang dan gigi. 

Osteoporosis adalah penyakit yang menyebabkan tulang menjadi lemah dan rapuh. Ini boleh menyebabkan patah tulang, walaupun dari jatuh kecil atau daripada tekanan ringan seperti membongkok atau batuk. Patah tulang yang berkaitan dengan osteoporosis paling kerap berlaku di pinggul, pergelangan tangan atau tulang belakang.

Kalsium berperanan penting dalam mencegah osteoporosis. Berikut adalah beberapa cara di mana kalsium dapat membantu mengurangi risiko osteoporosis:

  1. Pembentukan Tulang :
    • Kalsium merupakan komponen utama tulang. Untuk membina dan mengekalkan ketumpatan tulang yang sihat, badan memerlukan pengambilan kalsium yang mencukupi.

  2. Pencegahan Kehilangan Kepadatan Tulang :
    • Apabila usia meningkat, badan cenderung kehilangan kalsium lebih cepat daripada yang dihasilkannya, jadi pengambilan kalsium yang mencukupi adalah penting untuk mengelakkan kehilangan kepadatan tulang.

  3. Pengecutan Otot dan Fungsi Saraf :
    • Kalsium juga diperlukan untuk pengecutan otot dan fungsi saraf yang normal. Jika badan tidak mendapat kalsium yang mencukupi daripada diet, ia boleh mengambil kalsium daripada tulang, yang boleh menyebabkan ketumpatan tulang berkurangan.

  4. Pencegahan Osteoporosis dalam Menopaus :
    • Pada wanita, menopaus boleh meningkatkan risiko osteoporosis akibat penurunan tahap hormon estrogen yang menjejaskan kesihatan tulang. Pengambilan kalsium yang mencukupi boleh membantu mengatasi risiko ini.

  5. Pertumbuhan Kanak-kanak dan Remaja :
    • Semasa tempoh pertumbuhan, kanak-kanak dan remaja memerlukan kalsium untuk perkembangan tulang yang optimum. Pengambilan kalsium yang mencukupi dalam tempoh ini boleh membantu membina rizab tulang yang mencukupi untuk meminimumkan risiko osteoporosis di kemudian hari.

 

keperluan kalsium harian mengikut peringkat umur
Cukupkah pengambilan kalsium anda hari ini?

 

Manfaat OsteNutrix

Di Shaklee, pil kalsium Shaklee namanya OsteNutrix (sebelum ini ia dikenali sebagai Ostematrix).

Manfaat Kalsium


Testimoni OsteNutrix

 

Testimoni Kalsium Shaklee Ostenutrix

Tidur Lena dan Nyenyak – Best Kak Nurul.  Tidur memang nyenyak. Takde dah terjaga-jaga. Part sembelit memang berkesan. Takde masalah membuang setiap pagi. Lega sangat.

 

Testimoni Kalsium Shaklee Ostenutrix

Sakit Lutut, Pinggang dan Kaki Dah Tiada Lagi – OsteNutrix tu dah botol ke dua saya makan. Alhamdulillah, sakit lutut, kaki dan pinggang ada kurang. Kalau dulu, pagi-pagi memang sakit time pijak lantai.
 

Testimoni Kalsium Shaklee Ostenutrix

Lawas dan tak sembelit lagi – Alhamdulillah sejak makan OsteNutrix hari tu, esok paginya membuang lawas sangat-sangat.  Tak sembelit dan sakit tempat buasir tu. Rasa puas membuang.

 

Testimoni Kalsium Shaklee Ostenutrix

Sakit Pinggang Dah Berkurang – Sebelum ini tak pernah cuba OsteNutrix. Niat nak cuba-cuba je. Lagipun akak menyusu baby, badan sakit, pinggang pun sakit. Alhamdulillah suka sangat.

 

Betis Tak Kejang – Alhamdulillah lepas consume Vitalea dan OsteNutrix betis dah tak kejang macam dulu.

 

Berminat untuk mendapatkan OsteNutrix? 
Harga Retail RM68.57 
Harga Ahli RM55

 

Jika berminat untuk mendapatkan OsteNutrix atau mana-mana produk Shaklee boleh klik ikon Whatsapp di sebelah kiri bawah blog ini atau hubungi Sofia di 012-3390665.

 

Boleh juga klik di sini untuk daftar sendiri sebagai ahli Shaklee https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=905873

 

Jangan lupa untuk ikuti Sofia di https://linktr.ee/tengkusofiasaziz

 

p/s : Anda terasa terkesan dengan keadaan ekonomi masa kini?  Jom mulakan perniagaan Shaklee secara part time bersama saya.  Uruskan kewangan anda hari ini!  KLIK SINI

Visited 11 times, 1 visit(s) today

Related Posts

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *